سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند پاکستان: مذاکرات فنی بین ایران و آمریکا با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد و قرار است طی روز‌های آتی از سر گرفته شود قالیباف: تفاهم اسلام‌آباد نه نتیجه فشار و اجبار، بلکه حاصل اقتدار ملت ایران بود/ در میانه جنگ بر اساس نظر رهبر انقلاب اعلام کردم که ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشور‌های منطقه است وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مردود است

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مردود است در پی نامه مشترک نمایندگان دائم فرانسه، آلمان و بریتانیا (E3) به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، نمایندگی دائم ایران نزد این سازمان با ارسال نامه‌ای به دبیرکل و شورای امنیت، اتهامات مطرح‌شده را بی‌اساس و دارای انگیزه‌های سیاسی توصیف و عنوان کرد: ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای مردود است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۱۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 02
کد خبر: ۲۶۴۶۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل خطاب به شورای امنیت در این نامه اعلام کرد: نمایندگان تروئیکا در نامه خود، بدون توجه به ریشه‌های بحران کنونی، جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرده‌ بودند. نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک این ادعاها را کاملاً بی‌اساس و گمراه‌کننده دانسته و تأکید کرده که اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق مشروع مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و در واکنش به خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق صورت گرفته است.

در این نامه آمده است:

«تروئیکا تعهدات خود در رفع تحریم‌ها را نقض کرده و با اعمال تحریم‌های جدید، از جمله علیه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بخش هوایی، به سیاست‌های خصمانه خود ادامه داده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری شفاف و سازنده خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اتهامات مطرح‌شده در خصوص عدم رعایت تعهدات پادمانی را رد کرده و اقدامات اخیر تروئیکا و آمریکا در تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست اخیر شورای حکام را مغایر با واقعیات دانسته است.

ایران ادعاهای مطرح‌شده از سوی تروئیکا مبنی بر اینکه نامه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴ نشان‌دهنده قصد برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است، را کاملاً بی‌اساس و گمراه‌کننده توصیف کرده است. این نامه تنها به‌منظور هشدار در مورد تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ارسال شده است. ایران تأکید کرده که برنامه‌های هسته‌ای آن کاملاً تحت نظارت ان‌پی‌تی بوده و تسلیحات هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارند.

جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی خود به تعهدات تحت ان‌پی‌تی تأکید کرده و حق انکارناپذیر خود برای توسعه، تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز را مطابق با مواد 1و 2 معاهده مورد تصریح قرار داده است.

در پایان، ایران مجدداً تعهد خود به راه‌حل‌های دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داده و از تروئیکا خواسته است که فوراً به اقدامات ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ پایان داده و به تعهدات خود در راستای احترام به قوانین بین‌المللی عمل کنند.»/ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار